Varför skynda på, när den tiden snart är här ändå

Rubriken säger allt, varför skynda på när den tiden snart är här ändå? En väldigt sann text från Magnus Ugglas låt "1:a gången". Har aldrig hört låten innan Miss Li gjorde en ny version på den i Så Mycket Bättre. Vissa meningar i texten stämmer in på mig till hundra procent. Senaste tiden har inte riktigt varit den bästa tiden i mitt liv, jag märker att längtan till att bli vuxen, ta eget ansvar, tjäna egna pengar, allt som har med vuxenlivet att göra är så långt borta nu. Man inser nog inte hur mycket det innebär att bli vuxen, man får smaka på många kängor i fejjan och samtidigt försöka stå kvar på benen.. Jag har bestämt mig för att försöka ta tag i livet efter många dalande perioder på sistone, skaffa mig ett jobb så att jag själv kan få köpa, betala och göra det jag vill utan att vara beroende men det kräver även att jag slutar vara så kräsen och lat. Med ett jobb så har man ett ansvar och kan inte sjukanmäla sig varje gång man inte orkar. Så nu ska jag försöka ta tag i mitt liv, leva på det sätt jag vill utan massor av krav eller måsten från andra. 

Imorgon är det skola igen, fredag nationella i svenska och sedan är det helg igen! Veckorna rinner iväg och det är så skönt! 
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback