Dålig uppdatering, ber om ursäkt!

Hej mina vänner! 


Det var en månad sedan jag skrev sist och jag kan erkänna att jag har verkligen inte haft varken tid eller lust att skriva, har helt enkelt glömt bort bloggen. Sedan jag började i skolan så har jag haft fullt upp. Det är inte lätt att börja i en helt ny skola, helt ny linje med nya människor sista året på gymnasiet men det har gått bra faktiskt, jag har kommit in i klassen väldigt snabbt och man känner sig som en i klassen på riktigt för en gångs skull. Sedan kommer ju allt jobbigt som läxor, prov osv men hittills på inlämningarna vi haft så har det gått bra, hoppas bara det håller i sig resten av året. Tyvärr går jag inte riktigt ihop med min mentor, han sätter väldigt höga krav och är för intensiv för att jag ska orka. Får försöka bita ihop så att jag inte drar på mig några onödiga tjafs. 

Som varje 3:a på gymnasiet så ska man göra ett projektarbete och äntligen har jag bestämt mig för vad jag ska göra. Jag ska använda mig av Maslows behovtrappa och analysera en väldigt samhällspåverkande film. Maslows behovtrappa visar dig hur du måste "leva" för att kunna få ett bra liv och må så bra som du ska göra. Filmen jag ska analysera är "Into the wild". En kompis till mig har sett den och sagt att den är riktigt bra så jag fr hoppas på att det är sant det han säger. Ska försöka ro i land detta stora arbete som ligger på 100 timmar utanför skolarbetet, alltså på min fritid så det kommer ta en del tid av mitt liv nu det sista året i skolan så jag hoppas verkligen jag får ett bra betyg på det. Med rätt hjälp och rätt metoder så ska jag nog få det också. 

För övrigt så hoppas jag att jag får mitt liv att rulla på igen. Har inte mått så bra den senaste tiden efter sommaren.
Jag vill ha tillbaka den känslan och det självförtroende jag hade i somras, kunna ha det nu när jag måste ha det. Känner en väldigt stor press att klara av allting i skolan på bästa sätt om inte mer och det tar ju naturligtvis kål på en i längden. Ska försöka hitta tid för att kunna få slappna av och göra roliga saker som får mig tänka på annat emellanåt men det kan bli svårt med den pressen att aldrig kunna få ledigt av min mentor pga att jag ligger efter eftersom jag kommer in 2 år senare och har i stort sett aldrig riktigt läst det dom läst/läser nu. Skulle vilja boka en resa nånstans med någon nära och bara kunna få slappna av och njuta av det man har tillgång till där. Nog pratat om detta.

Hittade en riktigt bra låt igår, gammal men väldigt bra. The Story heter den av Brandi Carlile, riktigt bra röst och inlevelse i låten, den känns äkta på nåt sätt och passar på ett sätt in i mitt liv. Ta och lyssna på den tycker jag! 
Brandi Carlile – The Story. Hoppas ni mr bra och att ni klarar av skolan, jobbet eller vad det nu är som ni sysselsätter er med på dagarna. 

Kram! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback